Hlavní kategorie » AKUMULÁTORY - nabíjecí » Litiové akumulátory » Li-Titan (LTO)
YinLong 40AH 10 minut plně nabitá LTO lithium-titanátová baterie 30000 cyklů 10C dobíjecí baterie 2,3 V
|
Zkušební údaje ukazují, že za podmínek nabíjení 6C, vybíjení 6C a 100% DOD má jednobuněčný LpTO lithium titaničitý životnost cyklu více než 25 000krát, zbývající kapacita přesahuje 80% a nadýmání generované buňkou je nejasný. Nemá vliv na jeho život.
Parametry baterie:
Napětí: 2,3 V
Doporučené nabíjecí napětí: 2,80V
Doporučené ochranné napětí proti vybití: 1,60V
Naměřená kapacita: 40A
Vnitřní odpor: ≤1mΩ
Trvalý vybíjecí proud: 150A (6C)
Maximální vybíjecí proud: 375A (15C)
Hmotnost: 1150 - 1200 g
Rozměry (mm): 66 (průměr) x210 délka s póly)
Vlastnosti lithium-titanátové baterie:
Vysoký výkon a vybití: rychlé nabíjení trvá pouze 6 minut.
Dlouhá životnost cyklu: 10krát vyšší než u tradičních lithium-iontových baterií.
Nízkoteplotní nabíjení a vybíjení: nízká teplota -30 ° C v dobrém stavu.
Dobrý bezpečnostní výkon. Negativní elektroda titaničitanu lithného nemá téměř žádný film SEI, čímž zabraňuje přehřátí baterie a vzniku požáru.
Lithium-titanátová baterie má vlastnosti dlouhé životnosti, dobrého výkonu při nízkých teplotách, bezpečného a rychlého nabíjení a vybíjení a lze ji použít pro ukládání vrcholů a údolí, větrné energie a sluneční energie.
Složení lithium titanátové baterie
Pozitivní elektroda: fosforečnan lithno-železnatý, manganičnan lithný nebo ternární materiál, oxid manganičitý lithno-nikl.
Negativní elektroda: lithium titaničitý materiál.
Membrána: Lithium battery separator, který používá uhlík jako zápornou elektrodu.
Elektrolyt: Elektrolyt lithiové baterie využívající uhlík jako zápornou elektrodu.
Pouzdro na baterii: Pouzdro na lithiovou baterii, které používá uhlík jako zápornou elektrodu.
Výhody lithium titanátové baterie
Použití elektrických vozidel namísto palivových vozidel je nejlepší volbou pro řešení znečištění životního prostředí ve městech. Mezi nimi, lithium-iontové napájecí baterie přitahovaly širokou pozornost vědců. Za účelem splnění požadavků elektrických vozidel na palubní neodymové iontové baterie byla vyvinuta vysoká bezpečnost a vysoký výkon. A materiál anody s dlouhou životností je horkým místem a obtížným bodem.
V současné době komerční anody lithium-iontových baterií používají hlavně uhlíkové materiály, ale lithiové baterie s uhlíkem jako anodami mají v aplikaci stále určité nevýhody:
1. Lithiové dendrity se snadno snadno vysráží během přebíjení, což způsobuje zkrat baterie a ovlivňuje bezpečnostní výkon lithiové baterie;
2, snadno tvarovatelný film SEI, což má za následek nižší počáteční náboj a účinnost vybití, nevratnou kapacitu;
3. Napětí na platformě uhlíkového materiálu je nízké (v blízkosti kovového lithia) a je snadné způsobit rozklad elektrolytu, což představuje bezpečnostní riziko.
4. Během procesu vkládání a extrakce lithných iontů je změna objemu velká a stabilita cyklu je nízká.
Ve srovnání s uhlíkovými materiály má spinel typu Li4Ti5012 zřejmé výhody:
1. Je to materiál s nulovým napětím s dobrým výkonem cyklu;
2. vybíjecí napětí je stabilní a elektrolyt se nerozkládá, čímž se zvyšuje bezpečnostní výkon lithiové baterie;
3. Ve srovnání s uhlíkovým anodovým materiálem má lithium titaničnan vysoký koeficient difúze iontů lithia (2 x 10-8 cm2 / s) a lze jej nabíjet a vybíjet vysokou rychlostí.
4. Potenciál titaničitanu lithného je vyšší než potenciál čistého kovového lithia, které není snadné vyrábět lithium-krystalické větve, což poskytuje základ pro zajištění bezpečnosti lithiových baterií.
|